katapulten.blogg.se

Tänk dig att du slungas ut i tomma intet. Du har ingen aning om hur snabbt du färdas och inte heller var du ska. Lite så har mitt liv alltid varit.

Jag tror på ärlighet. Vill du träna för att for-what-ever-reason så säg det

Publicerad 2013-11-11 12:05:00 i Allmänt,

Ni har alla hört meningen  "True beauty comes from inside". 
 
Men hur sann är den egentligen?
 
Jag tror absolut på att insidan räknas mest, ändå mår jag som bäst när jag har sprungit 15 gånger 200 meter eller gjort ett härlgt frivändningspass i gymmet.
När jag håller i träningen för medicinarna här i Gdansk är de som nöjdast efter ett hårt pass där de svettats och pustat sig genom 60 minuter tuff träning. Deras smile på läpparna går inte att undvika. 
 
Inombords känner man sig fantastisk och utombords...känner man sig snygg. Ja, för det är väl det många vill göra? Träna för att bli snygga, eller? 
 
Jag kan absolut säga att jag aldrig kommer sluta träna därför att jag har vant mig vid att vara vältränad och kommer inte gilla att inte vara det. 
 
Är det fel av mig att skriva så? 
 
Det finns en dimma över detta ämne. För man får ju erkänna, utan att verka konstig, att man lockar håret, solar, sätter på sig lösögonfransar, har push-up bh:ar, höga skor och smink. Men att säga att man faktiskt tränar för att få en fin kropp, är tabu. 
 
En stor del varför vi säger "att vi tränar för hälsans skull" och inte " jag tränar för att se snygg ut" är nog att många hamnar i anorexi/bulemi/träningsnarkoman-träsket...och det är lätt att hamna där, tro mig.
 
Genom att man håller en "strikt" diet och tränar mer än vanligt tror man helt plötsligt att man är VÄLTRÄNAD, NÄR MAN EGENTLIGEN ÄR UNDERNÄRD. 
 
När jag var som djupast i mitt träsk levde jag typ på en påse nötter om dagen och tränade varje dag. Och folk trodde jag var vältränad! Hahaha, Fucked up, isnt it!!?? 
 
Hade jag bara sagt att jag tränar för att se snygg ut hade nog många sagt att jag såg ut som "ett benrangel" och så hade jag fått ordentlig coachning, men jag vågade inte säga något, utan levde vidare i min lilla bubbla i ett år innan jag fick hjälp.
 
Jag tror på ärlighet. Vill du träna for-what-ever-reason så säg det. Ärlighet mot dig själv och andra varar längst. Plus att det är jäkligt sexigt.
 
Ja, det finns många orsaker att träna för och en orsak kan faktiskt vara att man vill se snygg ut. Det är OKEJ.
För upp det till tal och få en konversation för att undvika träningssjukdomar och dyligt. Det är dax nu, träningshypen är här-  våga känna dig snygg inombords och utombords. Det är ju galet positivt! 
 
Min träningfilosofi är att om man kommer på sig själv gå och träna istället för att umgås med sina nära och kära har man gått för långt. Man kan prioritera, javisst, men träning får inte bli ett "maniskt" behov. Det bästa är att kombinera träning med nära och kära!  
 
Så, där har ni vad jag tycker om "true beauty". Var ärliga, stå på er och var stolta! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Siri, är 27 år och bor för tillfället i Gdansk, Polen, där jag studerar till läkare. Jag känner mig lite som Alice i Underlandet. Jag hoppar liksom gärna ned i mystiska hål för att se vad som finns på andra sidan. Så har jag alltid gjort och kommer alltid att göra- varför? Det gäller bara att ha rätt inställning! =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela