katapulten.blogg.se

Tänk dig att du slungas ut i tomma intet. Du har ingen aning om hur snabbt du färdas och inte heller var du ska. Lite så har mitt liv alltid varit.

DET ÄR OK...(även fast man har gamla ägg)

Publicerad 2014-03-13 22:42:00 i Allmänt,

 RAKETVECKAN ÄR SNART ÖVER...
 
 ...och gud vad jag har lärt mig saker. Bland annat hur man ställer patientintervjuer och analyserar dem, hormonernas funktion i diverse kroppsdelar vi har och en hel del mer. MEN den största potionen information har jag fått utav tre olika professorer ca 30 gånger denna vecka... och det är ATT MAN INTE SKA VARA FÖR GAMMAL FÖR ATT HA BARN. 
 
You see, här i Polen ansågs det för tio år sedan att man var en "gammal mamma" vid 25 års ålder...med det sociala liv vi har idag har ribban tack-och-lov höjts till 35 år..och där står vi alltså nu (Polsk statestik).
 
Att vara 28 jordsnurr och gå på läkarlinjen med många av mina kollegor som är ett x antal år yngre än vad jag själv är har jag faktiskt aldrig reflekterat över. Kanske för att jag är ganska barnslig, eller för att de är så jäkla mogna. Men nu, helt plötsligt har det smällt ned som en smällkaramell och jag har fått sådär lite för många och främmande mammakänslor samt en liten bit ångest för att jag har ca 4 år kvar av utbildningen. 
 
Våra doktorer här på skolan säger att hjärnan har otroliga krafter över vår kropp. Tänkte att jag skulle skicka ned lite goda tankar till mina ägg så att de "sparar formen" ett tag till =)
 
och om det inte går ---->
 
flyttar jag till Tyskland där det anses vara en "gammal mamma" först när man är över 45 =)
 
 
 
Gladaste sanningen ikväll: DET ÄR OK!
 
 
 
Här är Nino Jr. Han har jag fått utav min underbara pojkvän =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Siri, är 27 år och bor för tillfället i Gdansk, Polen, där jag studerar till läkare. Jag känner mig lite som Alice i Underlandet. Jag hoppar liksom gärna ned i mystiska hål för att se vad som finns på andra sidan. Så har jag alltid gjort och kommer alltid att göra- varför? Det gäller bara att ha rätt inställning! =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela