katapulten.blogg.se

Tänk dig att du slungas ut i tomma intet. Du har ingen aning om hur snabbt du färdas och inte heller var du ska. Lite så har mitt liv alltid varit.

Det kom en gång en bris...

Publicerad 2013-11-13 07:36:02 i Allmänt,

Att titta in i ett barn ögon är det renaste som finns. Det finns ingen historik, bara nyfikenhet och oskyldighet. 
 

Om du jämför ett barns ögon med en vuxen, finner du en skillnad. Man hittar en bakgrund och oftast dömer man lätt den personen.
 
Jag vill inte döma och har jobbat hårt med att se in i månniskors hjärtan istället för deras yttre. På så sätt är mitt liv mycket mer harmoniskt. Det finns inte så många gupp att ta sig över.
 
Försök sätta dig in i andras situationer och analysera dem i deras perspektiv. Oftast känner man medlidande och förståelse. Man blir inte lika arg eller orolig utan kan tänka rationellt.
 
En man sade en gång till mig att om man kan tänka på sina "hinder" i livet som en bris som nuddar en lätt men sedan försvinner, kommer du bli den lyckligaste personen i världen. 
 
 
Ett steg att komma närmare är att sluta döma andra =)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Siri, är 27 år och bor för tillfället i Gdansk, Polen, där jag studerar till läkare. Jag känner mig lite som Alice i Underlandet. Jag hoppar liksom gärna ned i mystiska hål för att se vad som finns på andra sidan. Så har jag alltid gjort och kommer alltid att göra- varför? Det gäller bara att ha rätt inställning! =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela