katapulten.blogg.se

Tänk dig att du slungas ut i tomma intet. Du har ingen aning om hur snabbt du färdas och inte heller var du ska. Lite så har mitt liv alltid varit.

Fluffiga rökmoln eller tjock gyttja?

Publicerad 2013-11-14 08:31:00 i Djupdyka,

Jag sitter här och tänker på påverkan.
 
Vad blir ni påverkade av? Hur tror ni att ni påverkar andra?
 
För mig är påverkan på andra bland det viktigaste som finns. Jag tänker mycket på hur jag påverkar andra. 
Vad sade jag under dagen?
Vad gjorde jag i det läget?
Kom det ut något positivt/negatiovt ur situatinerna jag påverkade?
 
Mitt ultimata mål är att bli en energibomb som exploderar ut positivitet. Som en röksvamp vill jag sprida rosaglittrig rök  positiv energi. Jag vill få folk att le och samtidigt må som godis på insidan. 
 
Mitt enda "problem" är att jag ärvt en sådan där bubblig-och-tänka-alldeles-för-fort-så-aatt-ibland-kan-det-gå-väldigt-fel-personligehet. 
Som den gången jag verkligen inte tänkte efter innan jag pratade och frågade en av våra doktorer om hon var gravid. Det var hon ju såklart INTE och hon hade inte varit det heller. En mycket märklig situation uppstod då och mitt lilla fluffiga rökmoln med energi byttes snart ut mot svart gyttja. 
 
 
Jag har två personer som påverklar mig mycket i mitt liv just nu.
Det roliga är att de är så hemskt lika varandra utan att de någonsin träffas . Det är som att någon tänkt att jag nog behöver lite av deras  personligeheter för att jämna ut mina egna "brister"
Båda är väldigt lugna och ger en reell bild av verkligheten. De har båda fötterna på jorden, är skärpta och mycket godhjärtade. Jag önskar alla dessa personliheter i sina liv.
 
Så, vem påverkar DU och ve blir DU påverkad av? Värt att tänkas på
Några av mina vänner från USA när jag firade min 25-års dag =)
 
 


 
 
 

Kommentarer

Postat av: Maya

Publicerad 2013-12-01 08:22:38

Har du sett lejonkungen och när pumba,timon och simba ligger i gräset och undrar vad stjärnor är.
När pumba säger: jag trodde det va bollar av gas som låg miljontalsmil härifrån och timon svarar: hela du är en gasboll!
Haha du är som pumba, kanske ingen gasboll haha men hela du är en rosaglittrig energi bomb och sprider bara härlig energy!!! <3
Eller... Du kanske är en gasboll också? ;) haha kommentarer på det hahaha

Svar:
Siri Fagerlund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Siri, är 27 år och bor för tillfället i Gdansk, Polen, där jag studerar till läkare. Jag känner mig lite som Alice i Underlandet. Jag hoppar liksom gärna ned i mystiska hål för att se vad som finns på andra sidan. Så har jag alltid gjort och kommer alltid att göra- varför? Det gäller bara att ha rätt inställning! =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela