katapulten.blogg.se

Tänk dig att du slungas ut i tomma intet. Du har ingen aning om hur snabbt du färdas och inte heller var du ska. Lite så har mitt liv alltid varit.

Svin (höga ljud) på bussen...!!

Publicerad 2013-11-21 14:14:00 i Djupdyka,

När jag sitter på flygbussen på väg till Skavsta station händer någonting märkligt som jag inte kan sluta tänka på.
 
Jag har placerat mig ganska långt bak i bussen intill ett fönster. Den är fullproppad med människor på varenda säte och bussen ska precis ge sig av. Helt plötsligt sätts radion på och man hör dages eko ur högtalarna över skallen. Ljudet är svinhögt. Problemet är att chauffören inte vet om att han satt på passagerearradion utan tror att han är den enda som kan höra nyheterna.
Men han har fel. Ur högtalarna väller morgonekots programledare ut "OCH I VÄSTERGÖTLAND KAN MAN SKYMTA ETT REGNOVÄDER...!!!!" 
 
Det otroliga är att INGEN RÖR EN FENA. Jag sitter otåligt och väntar på att någon ska öppna munnen där framme och be honom sänka ljudet. Bussen är ju för f-n full, av 50 pers är det väl någon som borde säga till? 
 
EFTER 5 MINUTER av tinitus nyheter blir jag irriterad, knökar mig förbi damen jag sitter bredvid och går fram till chauffören. Med en snäll ton ber jag honom sänka ljudet. Bussgubben blev helt förvånad och ber om ursäkt, han hade ingen aning om att ljudet var på hos passagerarna. Igen fara svarade jag...för det var ju ingen fara...ALLA GÖR MISSTAG. Ett "puh" hörs när ljudet sänks....really??!! 
 
VARFÖR VÅGAR INTE FOLK SÄGA TILL NÄR NÅGOTING ÄR FEL???!!! ÄR FOLK SÅ DUMMA ATT DE TROR ATT SAKER FÖRSIGÅR I DERAS EGNA HUVUD OCH INGEN ANNANS ELLER ÄR FOLK BARA RÄDDA FÖR ATT DET "KAN TOLKAS FEL" OM MAN SÄGER TILL?
 
OM FOLK BÖRJAR SÄGA TILL LITE MER SÅ BLIR DET INGEN STOR GREJ AV DET HELA OCH MÄNNISKOR KANSKE BÖRJAR VISA MER VAD DE KÄNNER. PÅ SÅ SÄTT KAN PROBLEM LÖSAS.
 
HERREGUD. DETTA MÅSTE SLUTA. SNÄLLA, DET ÄR INGEN FARA ATT SÄGA TILL NÅGON ANNAN BARA MAN SÄGER DET PÅ ETT TREVLIGT SÄTT.  DET ÄR ETT SÄTT ATT HJÄLPA VARANDRA.
 
Jag har iaf inget emot när någon säger till mig på ett sjysst sätt. Jag tål kritik och gillar att utveckala min personlighet. Man är oftast blind emot sig själv och då behövs en utomstånedes synvinkel. 
 
Vem vill du vara?! Börja påverka.
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Siri, är 27 år och bor för tillfället i Gdansk, Polen, där jag studerar till läkare. Jag känner mig lite som Alice i Underlandet. Jag hoppar liksom gärna ned i mystiska hål för att se vad som finns på andra sidan. Så har jag alltid gjort och kommer alltid att göra- varför? Det gäller bara att ha rätt inställning! =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela