katapulten.blogg.se

Tänk dig att du slungas ut i tomma intet. Du har ingen aning om hur snabbt du färdas och inte heller var du ska. Lite så har mitt liv alltid varit.

Monster i träningslokalerna

Publicerad 2014-03-26 21:42:00 i Allmänt,

 
Skrattade inombords idag när jag frågade några du-ser-ut-som-gravidmage-fast-det-är-bara-en-herrans-massa-öl-män snällt om jag kunde få låna lyftstången efter att de var klara (de satt på en bänk och gjorde "bänkpress"). De flinade tillbaka med sina upp-pumpade muskler som skulle behöva sig en rejäl dos med stretching och svarade på knackig engelska "öhh yes...haha!"
 
Körde några frivändningar när jag väl fått stången bara för att få dem att hålla truten.
 
 
 
Min far frågar mig alltid varför jag tränar så mycket.
Jag tycker själv att jag tränar ganska normalt (utifrån min förmåga) eftersom jag inte lägger någon "press" på mig längre (som jag gjorde då jag tävlade i friidrott). 
 
Mitt svar på min pappas fråga får bli följande: Utan träning tror jag  faktiskt inte att jag hade tagit mig igenom allt som jag varit med om i mitt liv.
Med andra ord: Är jag stark i kroppen, blir jag stark i knoppen!
 
Vad blir du stark av?
 
Godnatt kära läsare
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Siri, är 27 år och bor för tillfället i Gdansk, Polen, där jag studerar till läkare. Jag känner mig lite som Alice i Underlandet. Jag hoppar liksom gärna ned i mystiska hål för att se vad som finns på andra sidan. Så har jag alltid gjort och kommer alltid att göra- varför? Det gäller bara att ha rätt inställning! =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela